Hva er løftet om reparerbarhet i 15 år til en fornuftig kostnad?

Fra og med 1. januar 2022 trappet Tefal opp engasjementet når det gjelder muligheten for å reparere produkter, ved å utvide tilgjengeligheten av deler til en fornuftig kostnad fra 10 til 15 år på nye produkter som lanseres i 2022, i tillegg til produkter som fortsatt er i produksjon.

96 % av referanseproduktene ble i 2021 solgt under logoen «reparerbar i 10 år», noe som styrker Tefals moralske engasjement i hele Europa.

See the video

Tefalpå din side...

Produktene våre er utviklet for enkelt å kunne repareres, tas fra hverandre og settes sammen igjen. Vi har mer enn 50 000 artikler på lager, og gjør alt for å reparere bare det som er helt nødvendig og til lavest mulig kostnad.

Tefals teknikere utvikler produkter basert på tilbakemeldinger om hvordan produktene virker, for å sikre at nye generasjoner blir enda enklere å sette sammen igjen. Alle nye produkter analyseres systematisk for å kvalifisere for etiketten «reparerbar i 15 år til riktig kostnad».

15 år

Tefal ønsker å lagerføre alle tekniske deler for så å si alle produkter i 15 år etter kjøp*.


8.3 millioner deler på 30,000 m2

For å garantere øyeblikkelig tilgang til reservedeler, ligger halvparten av beholdningen på lager for å dekke kommende års behov for produkter som ikke lenger er i produksjon.


Det koster ofte mindre å reparere enn å erstatte et produkt
Tefal gjør alt for å sikre at reparasjoner blir så lønnsomme som mulig ved å jobbe med prisen på reservedeler og tilby nøkkelferdige reparasjoner. Så lenge det brukes deler som er godkjent av Tefal, endrer ikke reparasjonen produktets kvalitet på noen som helst måte.

* Mer enn 96 % av produktene som ble markedsført av Group Seb i Europa i 2021, overholdt forpliktelsen om å være reparerbare i 10 år, som gjaldt frem til 31. desember 2021, og som fra 1. januar 2022 er erstattet av en forpliktelse om å være reparerbare i 15 år. Reservedeler som kan være utledet av alternative teknologier.

Tefalnær deg...

Den beste servicen for produktene dine får du fra fagpersoner med opplæring fra Tefal, som alltid vil se etter løsninger som kan forlenge muligheten til å bruke produktet.
I dag samarbeider vi med mer enn 6200 autoriserte profesjonelle reparatører for å garantere holdbarheten til produkter over hele verden, uavhengig av hvor de blir kjøpt og brukt.

Klikk på knappen for å finne din nærmeste reparatør. Husk å søke gjennom vårt omfattende hjelpesystem først for å finne løsningen på nettet.

Finn en reparatør    Vanlige spørsmål

6,200 verksteder

Det er enkelt å reparere

På et enkelt besøk fra din godkjente reparatør kan den defekte delen i Tefal-produktet raskt byttes ut.

Derved er det sikret at produktet kan repareres etter garantiperioden og kan brukes i mange år.

Du kan også bestille reservedeler og tilbehør til Tefal-produktene direkte på nettet.

Bestill deler

3D-utskrift gjør det mulig å reparere produktene dine slik at de varer lenger!

Frem til nå har vi allerede reparert 3000 produkter ved hjelp av 3D-utskrift.

Med denne teknologien er det mulig å produsere en del raskt på forespørsel, slik at lageret av reservedeler kan reduseres og tilgjengeligheten økes. Alle 3D-utskrevne deler går gjennom en egen kvalifiseringsprosess for å sikre kvalitet og holdbarhet.

Vi innser nå at dette er produkter som fortjener et langt liv”
Alain Pautrot – VP Consumer Satisfaction Se intervjuet